شناسه خبر : 36577
یکشنبه 18 مرداد 1394 , 14:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هدیه روزخبرنگاروزارت ارشاد به رجانیوز/عکس

همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار، متن تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به پایگاه خبری رجانیوز ابلاغ شد.

در این متن با استناد به تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات، انتشار برخی تیترها در مورد توافق هسته ای مغایر مصوبه شورای امنیت ملی اعلام شده است.

یکی از تیترهای مورد اشاره تذکر وزارت ارشاد، مربوط به گزارشی است با عنوانکه « قطعنامه شورای امنیت؛ ناقض استقلال و قانون اساسی جمهوری اسلامی / رئیس جمهور بعنوان مجری قانون اساسی؛ موظف به جلوگیری از بررسی قطعنامه در شورای امنیت »  در آن نویسنده با توجه به ماهیت قطعنامه شورای امنیت و عدم تصمیم گیری نظام درباره توافق و قطعنامه، مسئولیت مستقیم آنرا بر عهده رئیس جمهور دانسته است. حال مشخص نیست این نوشته و اظهار نظر چگونه مغایر با دستورات ابلاغی شورای عالی امنیت ملی تشخیص داده شده است!؟

در بخش هایی از این یادداشت آمده: 

کشور با یک اتفاق عجیب و تاریخی روبرو شده است. از سویی آنچه در وین حاصل شده، تصمیم کل نظام جمهوری اسلامی نبوده، به نحوی که هنوز به تایید مراکز قانونی تایید کننده، از جمله مجلس شورای اسلامی، شورایعالی امنیت ملی نرسیده و به تبع آن رهبر انقلاب نرسیده و تعیین تکلیف آن به مراجع ذیصلاح قانونی محول شده است و از سوی دیگر بر مبنای متن پیشنهادی دولت آقای روحانی، نظام جمهوری اسلامی در آستانه پذیرش یک قطعنامه غیر قابل دفاع در شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.

به نقل ازرجا نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi